  • Data: 2004-04-05 15:16:07
    Temat: Rozliczenie roczne a remanent likwidacyjny
    Od: "Michal G." <m...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mamy mały kłopocik z bratem dlatego proszę o pomoc.

    W 2003 w lipcu zlikwidował DG (zasadzy ogólne KPiR). Pozostałe po
    działalności towary handlowe zostały wykazane w remanencie likwidacyjnym.
    Złożony został również załącznik PIT5X i zapłacony zryczałtowany podatek od
    rem.likwidacyjnego. I teraz pytanie.
    Próbujemy zrobić rozliczenie roczne. Normalnie wyglądało to tak, że w
    rozliczenie (zamnknięciu księgi) uwzględnialiśmy różnicę remanentową.
    Czy w naszym przypadku remanent likwidacyjny należy potraktować jak normalny
    remanent końcowy i razem z remanentem początkowym (na dzień 1.01.2003)
    obliczyć różnicę remanentową i skorygować w ten sposób koszty uzyskania
    przychodów?

    Które postępowanie jest właściwe:
    1) Dochód=Przychód - (zakup towarów + remanent początkowy - remanent
    likwidacyjny) - pozostałe koszty.

    czy

    2)Dochód=Przychód - (zakup towarów + remanent początkowy) - pozostałe
    koszty.

    Goglowałem ale jednoznacznej opinii nie znalazłem

    pzdr.
    Michał