  • Data: 2007-03-13 00:00:44
    Temat: Rozliczenie dochodów z USA
    Od: "Dezmont" <x@.x> szukaj wiadomości tego autora

    Jestem programistą, mam kontrakt z kontrahentem z USA, praca zdalna (przez
    internet)
    Przez rok 2006, co miesiąc wystawiałem rachunek, w ramach umowy o dzielo a
    kontrahent
    przelewał wynagrodzenie na konto banku z siedziba w Polsce.
    Nie prowadze jako takiej działalności gospodarczej do tegoż celu,
    kontrahent natomiast zastrzega w kontrakcie, ze nie potrąca żadnych kwot na
    podatek oraz
    na inne świadczenia.

    Z moich wstępnych obliczeń podatku dochodowego z uzyskanym dochodem wchodzę
    w trzeci próg podatkowy (20.311,31 zł + 40% nadwyżki ponad 85.528,00)

    Czy nie pozostaje mi nic innego jak zapłacić podatek liczony na zasadach
    ogólnych,
    zaliczające dochody w postaci wynagrodzen z umowy o dzielo ?

    Czy prawdą jest, że banki polskie mają obowiązek wysyłać informacje
    o dokonanych przelewach zagranicznych na konta osobiste obywateli do US
    by ten zaś mógł sprawnie monitorować podatników ?

    Dez