  • Data: 2012-03-26 00:01:29
    Temat: Rozliczanie samochodu
    Od: J <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dobry wieczór,

    Prowadzę jednoosobową działalność gosp. Opodatkowany jestem na
    zasadach ogólnych w wersji liniowej i prowadzę podatkową księgę
    przychodów i rozchodów. Jestem w posiadaniu 1 samochodu, który nie
    jest zaliczony do środków trwałych - jest prywatny, jednak
    wykorzystuję go do prowadzenia działalności gosp.
    1. Czy jestem zmuszony prowadzić ewidencję przebiegu, aby móc wliczać
    wydatki poniesione na paliwo do kosztów ?
    2. Czy wydatki na naprawy, przeglądy, myjnię także mogę zaliczyć do
    kosztów w przypadku mego auta prywatnego, które jak zaznaczyłem
    wykorzystywane jest w działalności ?

    Chcę kupić drugie auto - firmowe.
    3. Wystarczy że wprowadzę je do środków trwałych, aby było traktowane
    jako firmowe ?
    4. Automatycznie mogę skorzystać z amortyzacji nowego auta -
    firmowego ?
    5. Czy nadal mogę korzystać z auta prywatnego i odliczać koszty
    poniesione na paliwo, jeżeli wykorzystuje je w ramach działalności
    gosp. ?

    Będę wdzięczny za pomoc. Aby utrzymać porządek, proszę numerować
    odpowiedzi abym wiedział do którego pytania się odnoszą.

    Dziękuję J