  • Data: 2002-11-28 08:27:59
    Temat: Rejestrowanie umowy pożyczki w US
    Od: "Marcin Sławicz" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Pożyczyłem od rodziców pieniądze na mieszkanie. Sporządziłem odpowiednie
    umowy (część pieniędzy jako pożyczka, część jako darowizna). Nie płacę
    podatku, ponieważ wszystko jest poniżej limitów dla osób w pierwszej grupie
    podatkowej. Czy jednak mam obowiązek zarejestrowania tych umów w urzędzie
    skarbowym?
    Natknąłem się na kilka artykułów wyjaśniających, że nie muszę rejestrować,
    np. w Rzeczpospolitej 26.05.2001 "Kiedy z opłatą, kiedy bez":
    "Nie składa się deklaracji podatkowej, gdy kwota lub wartość pożyczek nie
    przekracza limitu zwolnionego. Nie jest też potrzebne rejestrowanie ich w
    urzędzie skarbowym."
    We wczorajszej Wyborczej przeczytałem, że umowy powinienem zarejestrować.
    Co mi grozi, jeśli tego nie zrobię?
    Pozdrawiam,
    Marcin