eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkizwrot podatku w wypadku sprzedaży mieszkania a cele mieszkaniowe › Re: zwrot podatku w wypadku sprzedaży mieszkania a cele mieszkaniowe
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zwrot podatku w wypadku sprzedaży mieszkania a cele mieszkaniowe
    Date: Mon, 13 Aug 2007 08:47:09 +0200

    On Sun, 12 Aug 2007, witek wrote:

    > "gonzo_102" <g...@W...TO.o2.WYTNIJ.pl> wrote

    > można, ale będziesz się kopał z koniem bo US nie chcą tego uznawać.

    Miałem ten post oznaczony do rozważań, dlaczego nie można :)
    Przyznaję, że w przypadku odliczenia sprawa nie jest tak prosta (do
    wskazania w przepisach) jak w przypadku np. kosztów uzyskania.
    Ale...
    No właśnie.
    Narzędzia mają to do siebie, że się tylko stopniowo zużywają.
    Być może da się tak obronić narzędzie pt. pędzel: "on się
    NAPRAWDĘ ZUŻYŁ W 100%!", formalnie traktując je jak "materiał" :)

    Ale "typowe narzędzia" typu młotek... moim zdaniem jest to wątpliwe.
    Nieważne czy idzie o młotek za 5 zł czy o profesjonalny młot
    do betonu za 15 000 zł (a DLACZEGO BY NIE, hm?) podstaw do zaliczenia
    "w wydatki związane" nie widzę.

    Oczywiście nie podważam wydatków np. na wynajęcie narzędzi itp:
    one faktycznie "zużywają się" (wydatki się zużywają :)) na rzeczony
    cel i tyle.
    Ale podstaw do zaliczenia wydatków na ST, czy to za pomocą określenia
    amortyzacji, czy stopnia zużycia, jakoś nie widzę :( (a zasada "tańsze
    niż próg można zaliczyć w koszty" dotyczy właśnie tylko kosztów,
    nie odliczeń!).

    > Napisz oficjalne zapytanie. Będziesz przynjamniej miał "niewiążącą"
    > odpowiedź.

    :)

    > Przy uldze remontowej "definicja" był taka, że wszystko co trwale
    > zamontowane.
    > meble robione na wymiar tak, kupione gotowe i powieszone na scianie nie.
    > Cholera wie jakie oni kryteria stosują.

    ...może usiłują zastosować 47. KC ;) ("mieszkanie z połączonym
    zlewozmywaniem" :))
    Niemniej 47.4 ma sens - jak mebel łączony ze ścianą i dopasowany do
    konkretnej wnęki wymontować z danego mieszkania, to w mieszkaniu
    o innym układzie staje się praktycznie bezużyteczny.
    Oczywiście do innych przykładów (które podałeś) ma to się nijak.

    pzdr, Gotfryd