    From: "toster" <t...@W...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zus - pomocy
    Date: Tue, 7 Sep 2004 16:09:55 +0200

    > Przepraszam jesli pytanie jest NTG ale nie wiem gdzie mam zapytać.
    > Prowadze DG. W histori grupy wiekszosc temetow zusu dotyczy Płatnika.
    > Otóż prosze o pomoc lub wskazanie gdzie mogę szukać ( już grzebałem w
    necie
    > troszke i na stronie zusu)
    > informacji jak rozlicza sie zwolnienie lekarskie ( zwykle zwolnienie 4
    > dni ).
    > Będe bardzo wdzięczny za jakies adresy bądz pomoc.
    > Ps płacę też część chorobową.

    Wedle mojej wiedzy 4-dniowe zwolnienie możesz sobie wsadzić w buty -
    będziesz wyższy.

    Mogę się mylić, bo od klilkunastu lat nie płacę części chorobowej i nie
    interesuje mnie już temat kilkudniowej choroby.
    A nie płacę od momentu, gdy po 10 latach płacenia składek na ZUS, spadająca
    z wysokości 1 metra spora maszyna do szycia zmiażdżyła mi czubek dużego
    palca u nogi, co skończyło się mniej więcej (bardziej więcej niż mniej)
    miesięcznym zwolnieniem lekarskim. Zwolnienie było z grubsza od połowy
    miesiąca do ponad połowy kolejnego miesiąca. ZUS odmówił wypłacenia zasiłku
    chorobowego, bo wg nich zwolnienie musiałoby obejmować pełny miesiąc, czyli
    od pierwszego do ostatniego dnia miesiąca - nie pamiętam, czy zwolniony
    byłem z opłacenia składek za czas zwolnienia lekarskiego, ale tak się
    wnerwiłem, że od tamtej pory nie płacę chorobowego.
    Szczęście, że przez te kilkanaście lat miałem może ze trzy razy grypę.
    T.