  • Data: 2002-05-18 20:54:13
    Temat: Re: zmiana VATu
    Od: "Orka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Danuta <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ac6an5$3ao$...@n...tpi.pl...

    > Dotychczas obowiązek podatkowy istniał w momencie wystawienia faktury Vat,
    > obecnie - jest w momencie zapłaty za usługę, nie póxniej jednak niz 90 dni
    > od wykonania usługi. Fakture Vat wg Rozporzadzenia (Dz. U 27 z 2002 r.)-
    > nie mozna wystawic "wczesniej niz 30 dni od daty powstania obowiazku
    > podatkowego", a zatem od daty zapłaty.
    >
    > Problem - skad mam wiedziec kiedy ktos zapłaci i czy zaplaci wogóle?
    > Rozumiem, ze nie moge wystawic faktury w momencie wydania ksiazek (no bo
    nie
    > ma zapłaty)
    ---------
    Zgadza się - nie wystawiasz FV
    ---------
    - tylko ew Fakrure Pro Forma i czekac do zapłaty i wtedy ja
    > wystawic
    -----------
    Tak
    -----------
    a jak zapłaty brak - do 60 dnia i wystawic FV
    ----------
    Tak
    ---------
    z terminem płatnosci
    > 30 dni,
    ------------
    Termin płatności określasz na fakturze proforma
    ------------

    > Czyli przy wydaniu ksiazek jest WZ lub FV Pro Forma? A FV przy zapłacie?

    -----------
    Tak
    -----------
    Jak
    > ktos zapłaci bez faktury?
    ---------
    To wystawisz fakturę po otrzymaniu zapłaty
    > A jezeli zapłaty nie bedzie to co mam zrobic? Nie wykazywac wogóle tej
    > sprzedazy?
    Wystawiasz fakturę 90 dnia od wykonania usługi i wykazujesz ją w deklaracji
    Orka