    From: "Graszka" <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zlikwidowana DG,a zaległe składki zdrowotne ZUS?
    Date: Wed, 22 Feb 2006 12:13:05 +0100

    Użytkownik "amused" <a...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:eac58$43fa2d26$57cf88ae$3820@news.chello.pl...
    > Witam,
    >
    > W ub. roku prowadziłem DG, będąc jednocześnie zatrudnionym na
    > umowie-zleceniu, co oznaczało, że opłacałem jedynie ub. zdrowotne ZUS.
    > Kilku składek (3) jednak nie opłaciłem. DG ostatecznie zlikwidowałem w
    > styczniu br. Teraz powstaje pytanie : czy opłacić zaległości dla spokoju
    > sumienia i spać spokojnie, czy też czekać na wezwanie z pałacu - licząc,
    > że w swoim "porządku" o mnie zapomną ? Nie mam w tej chwili dochodu - czy
    > mogą cokolwiek ode mnie wyegzekwować ? Własnego majątku też nie mam...

    A co byś tutaj chciał przeczytać? Bo - dajmy na to, odpowiemy Ci, że masz
    spokojnie czekać i nic nie płacić, gdyż w tym ZUS to taki bajzel, że pewnie
    o Tobie zapomną. To po takiej odpowiedzi zapominasz o zaległych składkach i
    śpisz spokojnie?
    A jeżeli z kolei ktos Ci napisze - leć chłopie czym prędzej i płać, to
    będziesz od razu wyrywał do ZUS?
    Wiadomo, że daniny nalezne trzeba płacic, bo jak nie to odsetki rosną, a na
    dodatek jakiś mandat karny jeszcze może się trafić. Z drugiej strony
    piszesz, że nie masz żadnych dochodów - więc skąd masz wytrzasnąć kwotę na
    pokrycie zaległości? (chociaż 3 x zdrowotne to jeszcze nie tak strasznie
    dużo).
    Ja powiem tak - spać spokojnie nie radziłabym, bo przy całym bałaganie jakoś
    co i rusz słychać o zapominalskich wzywanych do uregulowania zaległości
    składkowych. Co ciekawsze, takie wezwania przychodzą często po wielu latach,
    kiedy urosną już całkiem spore odsetki:((.
    A należności dla ZUS przedawniają się chyba dopiero po 10 latach.
    No, ale - jak tu ktoś często powtarza - każdy odpowiada za siebie...
    Pozdr., Graszka.