  • Data: 2009-03-28 09:30:12
    Temat: Re: zlecenie a FGŚP
    Od: "SDD" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "jacek" <8...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:gqkqiq$lbi$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > czy za zleceniobiorcę płacic sie składki na FGŚP, według mnie nie ale
    > spotkałem sie z opinią iż zeceniobiorca to też pracownik i składka się
    > należy (żródłó = Gazeta Podatkowa 15 01 2009 str 8 )

    Zleceniobiorca to nei pracownik, ale skladka na FGŚP sie nalezy.
    0,1% podstawy wymiaru.

    Jesli umowa zlecenie opierwa na wyzsza kwote brutto niz minimalna, to
    jeszcze FP sie nalezy (2,45%).
    Podobno takze wowczas, gdy zleceniobiorca uzyskuje przychody od kilku
    zleceniodawcow i laczna kwota tych zlecen przekracza minimalne
    wynagrodzenie.

    Pzodrawiam
    SDD