  • Data: 2009-03-31 18:40:57
    Temat: Re: zlecenie a FGŚP
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 30 Mar 2009 10:10:34 +0200, Tomek napisał(a):

    > Nie chce mi się szukać bo nie lubię ani usus ani ustawy bezrobotnej,
    > ale skoro obowiązek pobierania składek na FP jest (chyba) bezwzględny,
    > to Twoja w tym głowa żeby wiedzieć wszystko co trzeba do ich wyliczenia.

    To ja tylko tutaj gwoli informacji, bom świeżutko po kontroli w tym
    zakresie.
    Wykazałam się niefrasobliwością w czasie rozliczania składek na FP. Mając
    zatrudnionego w jednej firmie pracownika na 1/8 etatu (składki od 1/8 od
    najniższego) był okres, kiedy te składki na FP były naliczone, a był okres,
    kiedy nie. Związane to było z tym, że w zależności od opinii danego
    inspektora kontrolującego te składki - miały być naliczane, albo i nie.
    Pracownik ten pracował w innej firmie w pełnym wymiarze - notabetne u
    współmałżonka swojego pracodawcy i teoretycznie wiedza o tym zatrudnieniu
    była. Stąd rozbieżności i różne opinie inspektorów.

    Ten ostatni (fajny! ;)) stwierdził, że takiego obowiązku nie ma. Jeśli
    pracownik nie złoży oświadczenia do akt osobowych o tym, że jest
    zatrudniony w innym zakładzie pracy i tam osiąga wynagrodzenie co najmniej
    najniższe, to podstaw do naliczania FP brak. Oświadczenie nie jest
    obowiązkowe, więc zmusić płatnika do płacenia składki raczej się nie da,
    jeśli w aktach osobowych oświadczenia brak.

    Co do zlecenia - tu fundusz pracy, IMO tylko wtedy, jeśli są składki na
    ubezpieczenie społeczne - pierwszy warunek, a drugi - co najmniej najniższe
    wynagrodzenie.

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna