    From: "Ryszard G." <r...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: źle policzone zaliczki
    Date: Thu, 16 Jan 2003 00:57:26 +0100

    (Sklejone)

    Użytkownik "sajrus" <s...@z...pl> napisał w wiadomości
    news:b02jcg$j8h$1@news.tpi.pl...
    > Mam pytanie:
    >
    > W ciągu całego roku źle obliczałem zaliczki na podatek dochodowy od
    > pracowników, których zatrudniałem na umowę o dzieło (19% zamiast
    > 20% podstawy). Nie wysyłałem w związku z tym żadnych deklaracji.

    Pracowników ? Mieli umowy o pracę i dodatkowo umowy o dzieło ?
    Osoba zatrudniona wyłącznie na umowę o dzieło nie jest pracownikiem.

    Użytkownik "Andrzej R." <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Oj, chyba mało ?

    IMHO starczy, bo nie były składane deklaracje i wystarczyły same wpłaty
    podatku ( jeżeli nie miał pracowników a kwoty z umów o dzieło nie podlegały
    pod "podatek zryczałtowany PIT 8A).

    > Co z PIT 8A , jak rozliczą się zleceniobiorcy, a KKS czeka ...

    Co ma podatek zryczałtowany z PIT 8A do rozliczeń rocznych zleceniobiorców ?

    > Uważam, że :
    > 1) Zapłacić uszczuploną należność i odsetki
    > 2) Skorygować PIT-y 8A (również egzemplarze dla zleceniobiorców, aby mogli
    > prawidłowo zrobić rozliczenie roczne).

    Jakie egzemplarze PIT 8A dla zleceniobiorców ?
    Raczej PIT 8B ( ale bez kwot wykazywanych na PIT 8A ), ale tych chyba
    jeszcze nie wystawił za 2002 rok.

    Ryszard G.