  • 1. Data: 2003-01-15 03:09:04
    Temat: źle policzone zaliczki
    Od: sajrus<s...@z...pl>

    Mam pytanie:

    W ciągu całego roku źle obliczałem zaliczki na podatek dochodowy od
    pracowników, których zatrudniałem na umowę o dzieło (19% zamiast
    20% podstawy). Nie wysyłałem w związku z tym żadnych deklaracji.

    Obliczyłem sobie, ze w związku z tym powinienem wpłacić do urzędu
    ok. 80 zł.

    W jaki sposób mozna to najprościej załatwić?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2003-01-15 17:10:19
    Temat: Re: źle policzone zaliczki
    Od: "Galis" <g...@g...pl>

    sajrus wrote:
> [...]
    > ok. 80 zł.
    >
    > W jaki sposób mozna to najprościej załatwić?

    zapłacić wraz z odsetkami

    galis

  • 3. Data: 2003-01-15 19:27:23
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Galis" <g...@g...pl> napisał >
    > W jaki sposób mozna to najprościej załatwić?
    >
    > zapłacić wraz z odsetkami
    >
    > galis

    Oj, chyba mało ?
    Co z PIT 8A , jak rozliczą się zleceniobiorcy, a KKS czeka ...
    Uważam, że :
    1) Zapłacić uszczuploną należność i odsetki
    2) Skorygować PIT-y 8A (również egzemplarze dla zleceniobiorców, aby mogli
    prawidłowo zrobić rozliczenie roczne).
    3) Złożyć samokrytykę (czynny żal) z obliczeniami dot. p.1 (uniemożliwia
    nałożenie kary)
    AR

  • 4. Data: 2003-01-15 23:57:26
    Od: "Ryszard G." <r...@p...fm>

    (Sklejone)

    Użytkownik "sajrus" <s...@z...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pracowników, których zatrudniałem na umowę o dzieło (19% zamiast
    > 20% podstawy). Nie wysyłałem w związku z tym żadnych deklaracji.

    Pracowników ? Mieli umowy o pracę i dodatkowo umowy o dzieło ?
    Osoba zatrudniona wyłącznie na umowę o dzieło nie jest pracownikiem.

    Użytkownik "Andrzej R." <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Oj, chyba mało ?

    IMHO starczy, bo nie były składane deklaracje i wystarczyły same wpłaty
    podatku ( jeżeli nie miał pracowników a kwoty z umów o dzieło nie podlegały
    pod "podatek zryczałtowany PIT 8A).

    > Co z PIT 8A , jak rozliczą się zleceniobiorcy, a KKS czeka ...

    Co ma podatek zryczałtowany z PIT 8A do rozliczeń rocznych zleceniobiorców ?

    > Uważam, że :
    > 1) Zapłacić uszczuploną należność i odsetki
    > 2) Skorygować PIT-y 8A (również egzemplarze dla zleceniobiorców, aby mogli
    > prawidłowo zrobić rozliczenie roczne).

    Jakie egzemplarze PIT 8A dla zleceniobiorców ?
    Raczej PIT 8B ( ale bez kwot wykazywanych na PIT 8A ), ale tych chyba
    jeszcze nie wystawił za 2002 rok.

    Ryszard G.

  • 5. Data: 2003-01-16 18:52:07
    Od: sajrus<s...@z...pl>

    Dziękuję za odpowiedź: nie byli to pracownicy, lecz osoby zatrudnione
    na umowę o dzieło.

    czy muszę zatem składać "czyny żal" ?

    czy wystarczy, że:

    1. wpłacę kwotę z odsetkami na konto US,
    2. od nowa wystawię wszystkie rachunki
    3. w PIT-ach 8 B wpiszę poprawne liczby ?

    -> http://usenet.pomocprawna.info