  • Data: 2007-01-20 21:52:19
    Temat: Re: zgłoszenie darowizny
    Od: "Bankierek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    1) Zstępny to syn, wnuk, prawnuk itd, wiec musisz zaznaczyć "zstepny".
    Gdyby to twój ojciec dostal darowizne od ciebie to wtedy zaznaczylby
    "wstepny".
    2) Wystarczy złożyć tylko formularz, natomiast pewnie nie zaszkodzi złożyć
    reszty dokumentów.
    3) Do końca roku 2006 nie bylo koniecznośc zgłaszania darowizn jeśli kwota
    nie przekraczała kwoty wolnej od podatku (9 tyś. z hakiem).
    W tym roku chyba tez tak jest wiec jesli obecna darowizna jest mniejsza niż
    te 9 tyś to nic nie musisz zgłaszać, jeśli jednak większa to masz taki
    obowiązek
    Różnica jest taka, ze w poprzednim roku powyżej kwoty wolnej od podatku
    musiałbyś zapłacić podatek, a w tym możesz od ojca otrzymać nawet 100000
    PLN, a podatku nie płacisz.
    Chyba, ze zapomnisz tego złosić to US się o tym dowie to wtedy brrrrrrrr.

    Pozdrawiam
    Bankierek