  • Data: 2004-01-24 16:20:11
    Temat: Re: zawieszenie działalności
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl> napisał w wiadomości
    news:buu15k$oqm$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > No wlasnie, ciekawe. Czyli jak w koncu, zmienial czy nie zmienial
    :).

    Prawnie niedopełnił formalności.
    Prawie pewne jest, że gdyby prowadzić działalność
    i tego niezarejestrować i tak uznano by, że działalność
    była prowadzona (stan faktyczny) i składki są należne.
    Czy w tym przypadku tak będzie,
    że nie wyrejestrowano, ale też nie prowadzono
    i składki są nienależne - przyznam szczerze nie wiem.
    Jest to jakaś linia obrony, ale moim zdaniem marna.

    > Alez ja wiem. Tylko to jest czynnosc platna. Dodatkowo pociagajaca
    za
    > soba koniecznosc dokonania w przyszlosci innej czynnosci, takze
    platnej.
    > Poza tym jest to czynnosc czasochlonna. To jest powod dla ktorego
    nie
    > jest ona wykonywana.

    Nie jest to żaden powód.
    Składka na ubezpieczenie społecznie jest wg mnie zbyt wysoka.
    Czy z tego powodu mam prawo jej nie płacić?
    Prowadzenie działalności samo z siebie jest kosztowne.

    > Zdecyduje byc moze praktyka. ja jestem praktyki bardzo
    > ciekawy.

    Ja też.
    Na razie wiele osób tak robi (zawiesza),
    i jakoś jest to tolerowane. Być może jest to tolerowane
    z obawy przed możliwymi efektami ekzekucji,
    o których wspomniałeś.

    Pożyjemy zobaczymy.