  • Data: 2002-08-03 16:18:09
    Temat: Re: zasiłek chorobowy
    Od: "ktp" <k...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

    > PRAKTYCZNIE jest to jedyna sytuacja, gdy warto zaplacic skladke na
    > ubezpieczenie chorobowe
    >
    > WIE Pani, ze za 3 miesiace bedzie DLUGO chorowala.
    >
    > Boguslaw

    jest jedno "ale..."

    w sytuacji, gdy pracuje się na etacie i prowadzi firmę
    to "z firmy" obowiązkowe jest tylko zdrowotne,
    a ubezpieczenia społeczne (emerytalne i rentowe) są dobrowolne

    a gdy emerytalne i rentowe są dobrowolne,
    to NIE MOŻNA ubezpieczyć się "chorobowym"

    tzn spotykałem już sytuacje, że ZUS chętnie przyjmował takie wpłaty,
    ale jak przyszło co do czego (zwolnienie), to odmawiał wypłaty zasiłku
    argumentując (zresztą zgodnie z prawem....) że w takiej sytuacji
    nie można wybrać dobrowolnego chorobowego i zasiłek się nie należy...

    a to że człowieku płaciłeś składki jak głupi - to twoja sprawa,
    że chciałeś dziurę budżetową załatać - a teraz próbuj odzyskać
    tę forsę - może kiedyś ci się uda....

    pozdr
    KTP