  • Data: 2003-10-27 00:01:50
    Temat: Re: zapomniałem zaksięgowac fakture
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 27 Oct 2003, Andrzej R. wrote:

    >+
    >+ Użytkownik "zapraszam.pl" <m...@w...pl> napisał
    >+ > Faktura Vat musi być wpisana najdalej w miesiącu następnym po wystawieniu,
    >+ > aby...
    >+
    >+ Re : A można prosić o kontynuowanie ( i w miarę możliwości ze stosownym
    >+ przepisem prawnym ) ?

    A mógłbyś przejrzeć grupę (groups.google, przykładowy link
    już dziś był) oraz przepisy VAT pod kątem "w miesiącu następnym" ?
    Tak w skrócie:
    +++++
    Art. 19. 1. Podatnik ma prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę
    podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług, związanych ze sprzedażą
    opodatkowaną.
    3. Obniżenie kwoty podatku należnego, o której mowa w ust. 1, następuje:

    1) nie wcześniej niż w rozliczeniu za miesiąc, w którym podatnik otrzymał
    fakturę albo dokument celny, i nie później niż w rozliczeniu za miesiąc
    następny, z zastrzeżeniem pkt 2-4,
    -----

    No a w "zastrzeżeniach" oraz w rozp. ds. VAT stosik
    wyjątków (głównie interesuje nas wyjątek "za media",
    posługujący się terminem płatności).

    >+ Zaniepokoiła mnie moja niewiedza.

    No to dobrze :)
    Przeoczenie o 2 miesiące wymaga wystawienia korekty.
    Po roku następuje utrata VAT :(

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)