  • Data: 2005-01-05 14:29:43
    Temat: Re: zaokraglanie
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Witam
    >
    > Mamy pytanie jaka to kwota vat 14,2145   ?  14,22 czu 14,21 ?
    > chodzi mi o zaokraglanie  bo 14,245 to 14,25
    > dzieki za pomoc

    Fajne pytanie to zastosuję szybką odpowiedź:)
    Ale zanim odpowiem to powiem że kwota 14,2145 kojarzy mi się z notowaniami
    walut obcych które ostatnio uważnie śledzę bo wziąłem kredyt w CHF:)
    Tam też podaje się z dokładnością do czterech cyferek po przecinku:)
    Dobrze to powiem że kwota Vat z wynikiem 14,2145 = ( po zaokrągleniu ) =14,21
    Dobrze że nie próbowałeś zaokrąglić takiego przypadku:)
    1361,96 przemnożone przez 19,52% co daje nam 265,854592
    Tu to już byś sam nie wiedział jaki wzór zastosować żeby było ok:)
    pzdr jas
    wszystkiego dobrego w Nowym Roku