  • Data: 2006-12-18 22:42:38
    Temat: Re: zaniżona wartość samochodu?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 18 Dec 2006, Elfka z Lasu Magów wrote:

    > witam,
    >
    > w czerwcu 2006r kupiliśmy samochód. Wartość auta w nie najlepszym stanie -
    > 3000zł.

    Z wszystkich opisów nt. takich spraw wynika, że istotne jest posiadanie
    dowodów tego "nie najlepszego stanu", tudzież ew. wydatków ktore
    doprowadziły do ew. polepszenia tego stanu. Co niby jest dowodem?

    > Zapłaciliśmy podatek 2% od tej kwoty.
    >
    > Teraz US przysłał pismo, że wycenia auto na 9000zł, bo według nich taka jest
    > wartość rynkowa i oprócz wyjaśnień pewnie chce byśmy od tej kwoty zapłacili
    > podatek.
    > Czy ma do tego prawo?

    Wg przepisu:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-czynnosci-cywilnoprawnych-1_2_32.html
    jest tak:
    +++
    3. Jeżeli strony czynnoœci cywilnoprawnej nie okreœliły wartoœci
    przedmiotu tej czynnoœci lub wartoœć okreœlona przez strony nie
    odpowiada, według oceny organu podatkowego, jej wartoœci rynkowej,
    organ ten wezwie strony do jej okreœlenia, podwyższenia lub
    obniżenia, w terminie nie krótszym niż 14 dni od dnia doręczenia
    wezwania, podajšc jednoczeœnie wartoœć według własnej, wstępnej
    oceny.
    ---

    > Wiem, ze któregoś dnia znowelizowano ustawę o podatku od spadków, darowizn
    > i czynności cywilnoprawnych.

    To są dwie RÓŻNE ustawy!!

    > Czy te 2% podatku, które zapłaciliśmy wtedy w czerwcu powinno być liczone od
    > tych 3000zł czy od wartości rynkowej?

    +++
    Art. 6.
    1. Podstawę opodatkowania stanowi:
    c) w pozostałych przypadkach - wartoœć rynkowa rzeczy lub prawa
    majštkowego,
    ---

    > Poproszę o radę...

    Na szczęście nie widzę w którym miejscu, bo rady by nie było :>
    (nie, nie żartuję - nie jestem doradcą).

    pzdr, Gotfryd