  • Data: 2012-03-09 14:01:12
    Temat: Re: zamkniecie firmy i zwrot podatku vat
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 9 Mar 2012, oneir wrote:

    > no wlasnie ze w tej okolicy ani nigdy pozniej nie bylo oVATowanego
    > przychodu, czyli zwrocili mi nienaleznie?

    Hm... mam watpliwosci.
    Wg starszych przepisów tak własnie było, warunkiem prawa do odliczenia
    było uzyskanie *sprzedaży*. Nie mam zdrowia teraz dochodzić, jaki jest
    stan aktualny, czy sama celowosć wydatku (mimo nie uzyskania *żadnej*
    sprzedaży) wystarczy.
    Może ktos skomentuje :D

    > od niczego nie opdejmowalem, wpisywalem przez glupote ta kwote (koszty
    > przychodu) wychodzila strata bo przychod 0
    > ale jak teraz patrze w pit poprzedni ona nie ma zadnego wplywu na dochody np
    > z umowy o prace, czyli pewnie dlatego to
    > przechodzilo widocznie przez caly ten czas

    No to prawidłowo.
    Ale wykazywałes nieprawidłowa stratę, więc IMVHO PITy do korekty.

    > z wszytkich tych lat? korekta pit 36?

    Tak wychodzi. Do przedawnienia rzecz jasna.
    I *KONIECZNIE* wyjasnienie.

    > wychodzi na to ze poprawnie w tym roku wszedzie zera powinny byc... tylko co
    > z poprzednimi latami

    IMVHO j.w.

    > i z tym zwroconym vatem?

    Wyjasnić :), czyli dojsć jakie było kryterium odliczania VAT w momencie
    powstania tego "odliczenia". Napisz przynajmniej w którym roku toto
    się pojawiło. Może ktos spróbuje dojsć.

    pzdr, Gotfryd