    From: "No Name" <a...@e...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zameldowanie
    Date: Thu, 30 Mar 2006 16:18:33 +0200

    > To prawda :)
    > Ale usiłując znaleźć się między młotem (orzeczeniem TK o bezpodstawności
    > nakazu uzyskania zgody) a rozporządzeniem (które taki nakaz ustanawiało,
    > co było i chyba niestety NADAL JEST uzasadnione *błędnym* przekonaniem
    > co poniektórych jakoby zameldowanie było związane z prawem do użytkowania
    > lokalu) urzędy stosują taką praktykę, że albo dobrowolnie dostarcza się
    > zgodę albo same podejmują "akcję" polegającą na pytaniu właścicieli
    > lokalu. Takie "czynności sprawdzające" - po to (każdy) urząd ma
    > w (każdej) sprawie termin żeby m.in. mógł je podjąć.
> [...]

    Ale zapomniałeś dodać, że dotyczy to zameldowania na czas poniżej 2 m-cy.
    Przy zameldowaniu na okres dłuższy dowód osobisty już nie wystarczy

    No i co z tego, skoro tylko na mniej niż 2 m-ce

    Art. 9.

    2a. Przy zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 2 miesiące
    należy przedstawić potwierdzenie pobytu w lokalu osoby zgłaszającej pobyt
    stały lub czasowy trwający ponad 2 miesiące, dokonane przez właściciela lub
    inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu, oraz, do wglądu,
    dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu tego podmiotu. Dokumentem
    potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być umowa cywilno-prawna, wypis
    z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny
    dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu.