eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkizameldowanie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 7

  • 1. Data: 2006-03-22 18:26:38
    Temat: zameldowanie
    Od: Kalina<k...@o...pl>

    Dzień dobry Mam pytanie, jest trzech właścicieli mieszkania,Chcąc zameldować
    osobe zgode muszą wyrazić wszyscy właściciele mieszkania czy wystarczy jedna
    lub dwie?
    Dziękuje za odpowiedż POZDRAWIAM

    --
    Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO
    -> http://usenet.pomocprawna.info


  • 2. Data: 2006-03-22 20:43:05
    Temat: Re: zameldowanie
    Od: "SuperAndzia" <s...@p...onet.pl>

    wystarczy jedna
    musi sie podpisac na druczku meldunkowym, oraz musi dac osobie ktora sie
    bedzie meldowac dowod potwierdzenia wlasnosci lokalu potwierdzajacy ze jest
    wlascicielem czy tez wspolwlascicielem

    pozdrowienia
    Ania



  • 3. Data: 2006-03-25 22:46:34
    Temat: Re: zameldowanie
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Kalina wrote:
    > Dzień dobry Mam pytanie, jest trzech właścicieli mieszkania,Chcąc zameldować
    > osobe zgode muszą wyrazić wszyscy właściciele mieszkania czy wystarczy jedna
    > lub dwie?

    Nikt nie musi wyrażać zgody.

    --
    +---------------------------------------------------
    -------------------+
    | Paweł Sakowski <p...@s...pl> Never trust a man |
    | who can count up to 1023 on his fingers. |
    +---------------------------------------------------
    -------------------+


  • 4. Data: 2006-03-28 16:56:38
    Temat: Re: zameldowanie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 25 Mar 2006, Paweł Sakowski wrote:

    > Kalina wrote:
    >> Dzień dobry Mam pytanie, jest trzech właścicieli mieszkania,Chcąc zameldować
    >> osobe zgode muszą wyrazić wszyscy właściciele mieszkania czy wystarczy jedna
    >> lub dwie?
    >
    > Nikt nie musi wyrażać zgody.

    To prawda :)
    Ale usiłując znaleźć się między młotem (orzeczeniem TK o bezpodstawności
    nakazu uzyskania zgody) a rozporządzeniem (które taki nakaz ustanawiało,
    co było i chyba niestety NADAL JEST uzasadnione *błędnym* przekonaniem
    co poniektórych jakoby zameldowanie było związane z prawem do użytkowania
    lokalu) urzędy stosują taką praktykę, że albo dobrowolnie dostarcza się
    zgodę albo same podejmują "akcję" polegającą na pytaniu właścicieli
    lokalu. Takie "czynności sprawdzające" - po to (każdy) urząd ma
    w (każdej) sprawie termin żeby m.in. mógł je podjąć.
    Dane (współ)właściciela lokalu z mocy prawa nie są chronione (księgi
    wieczyste są jawne i publicznie dostępne jakby ktoś nie wiedział),
    więc takie postępowanie jest prawidłowe: najemca może odmówić
    dostarczenia zgody "bo tak", wynajmujący może odmówić podpisania
    zgody "bo tak", ale spytać czy osoba X podpisze urząd może, a co.
    IMO b. słuszne podejście.
    W praktyce niedostarczenie zgody skutkuje opóźnieniem i już.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)


  • 5. Data: 2006-03-30 14:18:33
    Temat: Re: zameldowanie
    Od: "No Name" <a...@e...pl>


    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w
    wiadomości news:Pine.WNT.4.60.0603281848320.1864@athlon...
    > On Sat, 25 Mar 2006, Paweł Sakowski wrote:
    >
    >> Kalina wrote:
    >>> Dzień dobry Mam pytanie, jest trzech właścicieli mieszkania,Chcąc
    >>> zameldować
    >>> osobe zgode muszą wyrazić wszyscy właściciele mieszkania czy wystarczy
    >>> jedna
    >>> lub dwie?
    >>
    >> Nikt nie musi wyrażać zgody.
    >
    > To prawda :)
    > Ale usiłując znaleźć się między młotem (orzeczeniem TK o bezpodstawności
    > nakazu uzyskania zgody) a rozporządzeniem (które taki nakaz ustanawiało,
    > co było i chyba niestety NADAL JEST uzasadnione *błędnym* przekonaniem
    > co poniektórych jakoby zameldowanie było związane z prawem do użytkowania
    > lokalu) urzędy stosują taką praktykę, że albo dobrowolnie dostarcza się
    > zgodę albo same podejmują "akcję" polegającą na pytaniu właścicieli
    > lokalu. Takie "czynności sprawdzające" - po to (każdy) urząd ma
    > w (każdej) sprawie termin żeby m.in. mógł je podjąć.
    > Dane (współ)właściciela lokalu z mocy prawa nie są chronione (księgi
    > wieczyste są jawne i publicznie dostępne jakby ktoś nie wiedział),
    > więc takie postępowanie jest prawidłowe: najemca może odmówić
    > dostarczenia zgody "bo tak", wynajmujący może odmówić podpisania
    > zgody "bo tak", ale spytać czy osoba X podpisze urząd może, a co.
    > IMO b. słuszne podejście.
    > W praktyce niedostarczenie zgody skutkuje opóźnieniem i już.
    >
    > --
    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

    Ale zapomniałeś dodać, że dotyczy to zameldowania na czas poniżej 2 m-cy.
    Przy zameldowaniu na okres dłuższy dowód osobisty już nie wystarczy

    No i co z tego, skoro tylko na mniej niż 2 m-ce

    Art. 9.

    2a. Przy zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 2 miesiące
    należy przedstawić potwierdzenie pobytu w lokalu osoby zgłaszającej pobyt
    stały lub czasowy trwający ponad 2 miesiące, dokonane przez właściciela lub
    inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu, oraz, do wglądu,
    dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu tego podmiotu. Dokumentem
    potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być umowa cywilno-prawna, wypis
    z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny
    dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu.



  • 6. Data: 2006-03-31 14:18:26
    Temat: Re: zameldowanie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Mar 2006, No Name wrote:

    >>> Nikt nie musi wyrażać zgody.
    >>
    >> To prawda :)
    >> Ale usiłując znaleźć się między młotem (orzeczeniem TK o bezpodstawności
    >> nakazu uzyskania zgody) a rozporządzeniem (które taki nakaz ustanawiało,
    >> co było i chyba niestety NADAL JEST uzasadnione *błędnym* przekonaniem
    >> co poniektórych jakoby zameldowanie było związane z prawem do użytkowania
    >> lokalu) urzędy stosują taką praktykę, że albo dobrowolnie dostarcza się
    >> zgodę albo same podejmują "akcję" polegającą na pytaniu właścicieli
    >> lokalu. Takie "czynności sprawdzające" - po to (każdy) urząd ma
    >> w (każdej) sprawie termin żeby m.in. mógł je podjąć.
    [...]
    > Ale zapomniałeś dodać, że dotyczy to zameldowania na czas poniżej 2 m-cy.
    > Przy zameldowaniu na okres dłuższy dowód osobisty już nie wystarczy
    >
    > No i co z tego, skoro tylko na mniej niż 2 m-ce
    >
    > Art. 9.
    >
    > 2a. Przy zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 2 miesiące
    > należy przedstawić potwierdzenie pobytu w lokalu osoby zgłaszającej pobyt
    > stały lub czasowy trwający ponad 2 miesiące, dokonane przez właściciela lub
    > inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu, oraz, do wglądu,

    A nie jest to właśnie ten UCHYLONY PRZEZ TK przepis??

    To że przepis został/był w treści nie znaczy że obowiązuje...

    O ile mnie pamięć nie myli TK rozstrzygał że zameldowanie i prawo
    do lokalu to odrębne rzeczy więc nie ma podstaw żeby do spełnienia
    obowiązków wynikających z jednej właściwości (obowiązku zameldowania)
    wywodzić inne zobowiązania (obowiązek przedstawienia prawa do
    lokalu), czyli przepis jest NIEZGODNY Z KONSTYTUCJĄ.
    Coś pokręciłem?? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)


  • 7. Data: 2006-03-31 14:55:53
    Temat: Re: zameldowanie
    Od: "No Name" <a...@e...pl>


    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w
    wiadomości news:Pine.WNT.4.60.0603311610360.2268@athlon...
    > On Thu, 30 Mar 2006, No Name wrote:
    >
    >>>> Nikt nie musi wyrażać zgody.
    >>>
    >>> To prawda :)
    >>> Ale usiłując znaleźć się między młotem (orzeczeniem TK o
    >>> bezpodstawności
    >>> nakazu uzyskania zgody) a rozporządzeniem (które taki nakaz ustanawiało,
    >>> co było i chyba niestety NADAL JEST uzasadnione *błędnym* przekonaniem
    >>> co poniektórych jakoby zameldowanie było związane z prawem do
    >>> użytkowania
    >>> lokalu) urzędy stosują taką praktykę, że albo dobrowolnie dostarcza się
    >>> zgodę albo same podejmują "akcję" polegającą na pytaniu właścicieli
    >>> lokalu. Takie "czynności sprawdzające" - po to (każdy) urząd ma
    >>> w (każdej) sprawie termin żeby m.in. mógł je podjąć.
    > [...]
    >> Ale zapomniałeś dodać, że dotyczy to zameldowania na czas poniżej 2 m-cy.
    >> Przy zameldowaniu na okres dłuższy dowód osobisty już nie wystarczy
    >>
    >> No i co z tego, skoro tylko na mniej niż 2 m-ce
    >>
    >> Art. 9.
    >>
    >> 2a. Przy zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 2
    >> miesiące
    >> należy przedstawić potwierdzenie pobytu w lokalu osoby zgłaszającej pobyt
    >> stały lub czasowy trwający ponad 2 miesiące, dokonane przez właściciela
    >> lub
    >> inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu, oraz, do wglądu,
    >
    > A nie jest to właśnie ten UCHYLONY PRZEZ TK przepis??
    >
    > To że przepis został/był w treści nie znaczy że obowiązuje...
    >
    > O ile mnie pamięć nie myli TK rozstrzygał że zameldowanie i prawo
    > do lokalu to odrębne rzeczy więc nie ma podstaw żeby do spełnienia
    > obowiązków wynikających z jednej właściwości (obowiązku zameldowania)
    > wywodzić inne zobowiązania (obowiązek przedstawienia prawa do
    > lokalu), czyli przepis jest NIEZGODNY Z KONSTYTUCJĄ.
    > Coś pokręciłem?? ;)
    >
    > --
    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

    NIE :-)
    uchylony został art. 2
    Ten, który zacytowałem to ast. 2a :-)

    W chwili obecnej tekst tego przepisu wygląda tak
    Art. 9. 1. Przy dopełnianiu obowiązku meldunkowego należy przedstawić dowód
    osobisty, a w uzasadnionych przypadkach - inny dokument pozwalający na
    ustalenie tożsamości.

    2. SKREŚLONY
    2a. Przy zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 2 miesiące
    należy przedstawić potwierdzenie pobytu w lokalu osoby zgłaszającej pobyt
    stały lub czasowy trwający ponad 2 miesiące, dokonane przez właściciela lub
    inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu, oraz, do wglądu,
    dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu tego podmiotu. Dokumentem
    potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być umowa cywilno-prawna, wypis
    z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny
    dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu.

    2b. Zameldowanie w lokalu służy wyłącznie celom ewidencyjnym i ma na celu
    potwierdzenie faktu pobytu w tym lokalu.

    3. Osoba niepełnoletnia nieposiadająca dokumentu stwierdzającego tożsamość
    przedstawia odpis skrócony aktu urodzenia.

    4. Osoby podlegające powszechnemu obowiązkowi obrony przedstawiają wojskowy
    dokument osobisty (potwierdzenie zgłoszenia się do rejestracji
    przedpoborowych) w celu zamieszczenia w nim stosownych wpisów dotyczących
    obowiązku meldunkowego.


strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1