  • Data: 2007-10-20 13:09:17
    Temat: Re: zaliczka na poczet zakupu srodka trwalego
    Od: <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > We wrzesniu zaplacilem zaliczke w wysokosci 100% wartosci sprzetu w
    > wysokosci powiedzmy 20 tys. Tytul faktury - zaliczka na zakup sprzetu
    > budowlanego...
    > W pazdzierniku otrzymalem sprzet wraz z faktura, a na fakturze - poz:
    > 1. urzadzenie a : 10 tys
    > 2. urzadzenie b : 6 tys
    > 3. urzadzenie c : 1,5 tys
    > 4. urzadzenie d : 0,5 tys
    > 5. zaliczka na zakup sprzetu budowlanego : -20 tys.

    nie wychodzi mi tu 20k. zł.... ale zakładam że to twój bład w pisaniu kwot
    towaru i towar kóry otrzymałes wyniósł dokładnie tyle, ile wpłaciłeś.

    Zaliczka była 100%, faktura na zaliczkę obejmowała całość zaliczki. Faktury
    końcowej sprzedawca nie powinien wystawiać. Jesli wystawił (niekórzy
    nazywająto "0" fakturą), postąpił nieprawidłowo (to zdanie mojego US, mam to
    na piśmie).

    > Czy dobrze rozumiem ze wprowadzam
    > we wrzesniu zaliczke w kwocie 20 tys. rozliczam jako koszt oraz odliczam
    > vat.

    Nie. Zaliczka nie jest kosztem dla Ciebie ani przychodem dla sprzedawcy.