  • Data: 2005-03-16 16:08:09
    Temat: Re: zakup uslug z UE
    Od: "Kasia & Pawel" <k...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik <a...@w...pl> napisal w wiadomosci
    news:1igg31hiq849rulqq20euutj1jv3v0bs8h@4ax.com...
    > Witam,
    > bardzo prosze o pomoc, bo juz sie calkiem pogubilam....
    > Firma wyslala do naprawy czesc do Niemiec. Kontrahent niemiecki
    > wystawil mi fakture ze swoim Mwst.(vat) 16% W jak sposob rozliczam to?
    > Calosc (netto +podatek) w koszty i nie martwic sie tym, czy jakos
    > inaczej sie to ujmuje?
    > Czy taka faktura moze byc przeslana tylko mailem w formacie pdf, czy
    > musi posiadac nr vat ue?
    > Bardzo prosze o rady
    >
    > Pozdrawiam
    > Agnieszka

    Jesli podalabys swoj NIP europejski (zaczynajacy sie na PL) firmie
    niemieckiej, ten wystawilby fakture bez swojego Mehrwertsteuer.
    W sytuacji, gdy otzrymalas juz taka fakture z MwSt mozesz postapic w dwojaki
    sposob:
    - prostszy- wrzucic calosc (brutto) w koszty
    - zaksiegowac tylko netto w koszty, MwSt zawiesic na koncie bilansowym i
    zwrocic sie do niemieckiego Urzedu Skarbowego o zwrot MwSt. Ja nie robilam
    tego nigdy, wiec nie wiem dokladnie jaki uzyskac taki zwrot. Wiem od
    znajomych ksiegowych, ze trwa to jednak bardzo dlugo.

    Aha, pamietaj, ze jest to dla Ciebie import uslug, a wiec musisz wystawic
    fakture wewnetrzna naliczajac vat nalezny, pokazujesz go w rejestrze vat
    nalezny i w tym samym miesiacu w rejestrze vat naliczony. Wychodzisz na
    zero.

    Faktura moze byc przeslana mailem, bez podpisu wystawcy.
    Pozdrawiam
    Kasia