  • Data: 2004-11-19 20:04:24
    Temat: Re: zakup srodka trwalego.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 19 Nov 2004, Kurka wrote:
    >+ tylko czesc tych odpisow bedzie dla mnie kosztem (liczona od kwoty, ktora
    >+ zaplacilam z wlasnych pieniedzy). Dofinansowanie otrzymam prawdopodobnie w
    >+ grudniu. W zwiazku z tym mam pyanie: czy do grudnia moge uznac amortyzacje w
    >+ 100% za moj KUP, a dopiero po uznaniu rachunku odliczac ja proporcjonalnie
    >+ do poniesionego wydatku

    ...ale wtedy trzeba by korygować KUP !
    Sama piszesz że "nie są kosztem"... - no to przed otrzymaniem dotacji
    brak podstaw do wykluczenia, ale po otrzymaniu - automatycznie przestałyby
    być kosztem ! I tak (że "nie stanowi kosztu...część odpisów" - wg.
    art 23.1.45)
    Mam na myśli *wszystkie* raty amortyzacji - te uprzednio odliczone też...
    No to w momencie jak przestają być KUP - trzeba korygować o ile się
    odliczyło.
    Źle myślę ?

    >+ czy od razu rozliczac proporcjonalnie.

    No ciekawym reszty opinii.
    Ale ja bym sobie życia nie komplikował :) od razu zakładając
    że dostaję dotację :)

    >+ Mam pytanie tez odnosnie podatku VAT- czy taka dostacja podlega
    >+ opodatkowaniu i jaka stawke trzeba zastosowac (22%?).

    ...a to niby "dotacja" że *zapłatą* ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)