    From: "agagoc" <a...@N...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zakup prywatny - sprzedaż na fv
    Date: Tue, 9 Dec 2003 16:12:39 +0100

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.58.0312090030570.-776435@k6-2.portez
    jan.zabrze.pl...
    > On Fri, 5 Dec 2003, agagoc wrote:
    > [...]
    >
    > ...znaczy: "osobiście".
    Osobiście kupiłam dla siebie prywatnie.

    > Hm... ktoś tu wyrzekał ostatnio na kolejność zdarzeń "rzeczywistych"
    > i "papierowych". Sprzedałaś *osobisty* majątek jako *firma* ?
    Nie mam jeszcze sporządzonej książki za listopad, więc wszystko powinno być
    ok.
    Zresztą umowa kupna sprzedaży (mój zakup) jest wcześniejsza niż moja faktura
    sprzedaży.

    > ...był VAT naliczony,
    Nie, nie było naliczonego VAT-u
    Czyli kupiłaś *bez* PCC ?
    Kupiłam z pcc
    > I co to znaczy "z pominięciem" ? Kosztowało 1300 zł + VAT ?
    Kosztowało 1300
    > Masz fakturę zakupu ?
    Nie, mam umowę kupna - sprzedaży.

    > ...znaczy: chcesz zaliczyć ów zakup w koszt.
    > Jak to Orka mawiała: "są podstawy", ale... ale tylko przy rozpoczynaniu
    > DG :( Przyznam bez bicia, że raczej próbuję sprowokować resztę grupy
    > do dyskusji, bo nikt nie chce się wychylić (i oberwać za błędy
    > w rozumowaniu), więc ktoś musi ;)
    > Pozostałe dywagacje zakładają że samo "przesunięcie" jest możliwe !

    Nie jest to żaden komis.

    > Bo chyba nie planujesz zapłacić PCC przy "przenoszeniu z osobistego
    > do DG" ??
    już zapłaciłam PCC. Bo klient pojawił się później niż 14 dni od transakcji.

    > Jeśli samo "przesunięcie" jest możliwe, to IMHO tak...
    > Ustawa wyłącza tylko podatek dochodowy, od spadków
    > i darowizn (art. 23.12) oraz tu i ówdzie dotyka VAT.
    >
    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

    Bardzo przepraszam wszystkich modemowych grupowiczów, ale nie
    miałam pomysłu w jaki sposób to skrócić :))))))))

    pozdrawiam,
    agagoc