  • Data: 2006-05-26 21:00:49
    Temat: Re: zakup bez fv. i dalsza sprzedaz
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 26 May 2006, Wojtekss wrote:

    > Witam,
    > czy istnieje mozliwosc dalszej odsprzedazy towaru zakupionego np. na
    > "straganie" bez fv. ??

    Zależy co to za towar.
    IMO - rozp. o KPiR, par.14 ze szczególnym uwzględnieniem listy
    dopuszczalnych pozycji z .2!

    BTW, OT, TG: zakup na *rachunek* jest równie dobry co na f-rę.
    Zaś rzeczy nie będące "towarem lub materiałem podstawowym"
    (czyli NIE to o co pytasz) są ujęte (w tym par.14) jako dopuszczone
    do zaksięgowania na podstawie paragonu (nie mam na myśli paragonu
    FISKALNEGO, ale taki papierek z pieczątką lub inną formą wydruku
    danych sprzedawcy na owym świstku - chodzi o to że w odróżnieniu
    od rachunku paragon NIE przewiduje miejsca na dane *kupującego*).
    Nikt nie ma zielonego pojęcia co z VATem w razie zaliczenia
    KUP na podstawie paragonu lub paragonu fiskalnego - mi kontrola
    dochodowego nie przyczepiła się do wpisania wartości brutto w koszty.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)