    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zajęcie konta
    Date: Thu, 6 Jul 2006 08:37:36 +0200

    On Wed, 5 Jul 2006, Neko wrote:

    > Oczywiscie, jest kwota wolna od podatkow.

    Było mowa o zajęciu ;)

    > I tak np. w przypadku emerytow komornik moze zabrac
    > TYLKO 25% dochodow brutto. I tak dalej.

    Ale wyraźnie piszę że NIE odnoszę się do zajmowania *dochodów*,
    rzuć łaskawie okiem i przeczytaj na co odpowiadasz!
    Dochody z różnych źródeł to jedno.
    Oszczędności (czyli pieniądze które JUŻ się ma, a nie takie
    które dopiero mają wpłynąć) to drugie.

    O ile wiem jest kwota *oszczędności* wolna od zajęcia i bank
    może AFAIK zażądać od posiadacza konta osobistego oświadczenia
    że akurat na tym koncie chce mieć tę "kwotę niezajmowalną"
    (i nie ma prawa jej wydać komornikowi).
    Mylę się?

    To że primo komornicy postępują bezprawnie wynika z różnych opisów
    w sposób oczywisty, a to że secundo obywatele nie wiedzą o swoich
    prawach to druga rzecz.
    Z opisu który widziałem wynika że reklamację jeśli wydano owa kwotę
    wolną od zajęcia (kwotę OSZCZĘDNOŚCI, nie DOCHODÓW) składa się do
    *banku* - tyle że nie wiem czy nie jest tak że NAJPIERW trzeba było
    powiadomić bank że u niego ma się to konto które chce sie chronić :|

    > Oczywiscie, komornik nie moze zabrac wersalki,
    > symboli kultu itp.

    ...i iluś tam złotych. Ze skarbonki albo *jednego* konta (tego które
    jest "bieżącą skarbonką" wskazaną przez posiadacza). I nie chodzi
    o zarobek (czyli dochody) a o konto w banku!
    Jak się mylę to obtentegować poproszę ;)
    Wyjdzie że mam ileś ustaw do sprawdzenia gdzie ten zapis jest :[

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)