    From: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zabawki 12%
    Date: Mon, 01 Apr 2002 15:33:43 +0200

    Witek Pluszczak wrote:

    > Cze:o))
    > Mam pytanie : co ze starym towarem zakupionym na 7% ? Mam to sprzedawać na
    > 12 % VAT, i wtedy 5% w plecy ?
    > A może zmaina VAT-u dotyczy trowarów dopiero wyprodukowanych i zakupionych
    > po 25.03 ???
    Zwróc uwagę że podatek VAT nie dotyczy samego towaru ale czynności jego
    sprzedaży. Jeżeli czynność jest dokonan po zmianie stawek, musisz stosować
    nowe.
    Jeżeli sprzedajesz VATowcowi, to nic nie tracisz - po prostu dajesz większy
    VAT.
    Jeżeli osobom fizycznym, to musisz sie zastanowic czy klienci "strawią"
    podwyżkę spowodowaną wzrostem VATu. Jeżeli nie, musisz zmniejszyc cenę
    netto, aby brutto sie nie podniosła.

    Tylko tyle i aż tyle.

    Maddy

    --