  • Data: 2002-04-09 16:02:55
    Temat: Re: zabawki 12%
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sun, 7 Apr 2002 15:25:47 +0200, w <a8ph8h$jcu$1@news.tpi.pl>, "Ryszard
    G" <r...@p...fm> napisał(-a):

    > Stawki VAT dotyczą czynności sprzedaży towaru a nie samego towaru.
    > Czy byłbyś uprzejmy wskazać, na podstawie jakich przepisów opierasz swoje
    > racje ?

    No to masz problem z udowodnieniem tego, ponieważ w przypadku
    sprzedaży towaru z złym SWW sądy już orzekały, że za prawidłowe
    określenie stawki odpowiada producent.

    > Podejmuję polemikę z tobą, tylko dlatego, że coś podobnego miało już
    > miejsce w przeszłości ( np. w momencie wprowadzenia VAT ) i sam to
    > przerabiałem.

    Dlatego odsyłam do tejże gazety, gdzie jest to opisane.

    > Po sporządzeniu inwentaryzacji na dzień zmiany stawek, musiała by być
    > prowadzona ewidencja ilościowa spisanych zapasów w sklepie detalicznym, co
    > bez zastosowania komputera nie jest możliwe w sposób, który byłby
    > prawidłowy i rzetelny dla US.

    Nie wiem jakie są możliwości kas fiskalnych, ale nie wydaje mi się to
    aż takim problemem. Przy sprzedaży hurtowej problemu nie ma -- nowy
    towar przyjmuje się pod nowym kodem.