eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiwzrost wartość początkowej wartości niematerialnej i prawnej vs.odpisy amortyzacyjne › Re: wzrost wartość początkowej wartości niematerialnej i prawnej vs.odpisy amortyzacyjne
  • Data: 2007-01-07 09:56:58
    Temat: Re: wzrost wartość początkowej wartości niematerialnej i prawnej vs.odpisy amortyzacyjne
    Od: "Michał" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > On Sat, 6 Jan 2007, Użytkownik "Gotfryd Smolik wrote:

    > Objaśnij, czy piszesz o podatkach.

    W tym przypadku chodzi o kwestię podatkową, na podstawie której to zmiany
    wartości poczatkowej można byłoby dokonywać większych odpisów w koszty.

    > Natomiast jak o podatkowej, to mam pytanie jak można samowolnie
    > dokonywać rewaloryzacji WP? Jakiś przepis jest?
    > Bo kilka wątków wcześniej wspominano kiedy to w zeszłym tysiącleciu
    > ostatnio był przypadek wydania przepisu o "przecenie" (przez MF, ma
    > takie prawo z mocy ustawy).

    Czy jakiś przepis istnieje; nieznalazłem -przejżałem całe Rozporządzanie
    Ministra finansów w sprawie amortyzacji środków trwałych oraz wart.niemater.
    i prawnych i nie ma zawartej tam informacji, czy możnabyłoby tak postąpić.

    Kwestia ta jest bardzo zbliżona do mechanizmu "ulepszenia" środka trwałego,
    jednakże wartości niematerialnej i prawnej ulepszyć nie można można jedynie
    stworzyć nową wartość niematerialną i prawną w określonych
    przypadkach.Jednakże jakie to są określone przypadki nigdzie tej info.
    znaleźć nie mogę.(informacji dot."określonych sytuacji" akurat w
    rozporządzeniu nie ma)?

    Pozdrawiam
    Michał