    From: "Paweł" <p...@w...pl@niechcespamu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wyslanie deklaracji VAT,POMOCY!!!
    Date: Wed, 3 Dec 2003 23:54:42 +0100
    <bq07lm$g2o$1@nemesis.news.tpi.pl> <bq0brg$pe7$1@korweta.task.gda.pl>
    <bq0cof$3k8$1@nemesis.news.tpi.pl> <bq0ek7$f6l$1@korweta.task.gda.pl>
    <bq0f2n$n15$1@atlantis.news.tpi.pl> <bq0l4o$dhk$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <bq0m2k$8kc$1@korweta.task.gda.pl> <bq0mif$jnm$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <bq33ht$62a$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <P...@k...portezjan.zabrze.pl>
    <bqd4lj$t93$1@nemesis.news.tpi.pl> <bqd54c$omn$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <bqd5bb$pjv$1@atlantis.news.tpi.pl> <bqd8g6$8v0$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <bqdfrl$bei$1@atlantis.news.tpi.pl> <bqfag4$1qo$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <P...@k...portezjan.zabrze.pl>

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.58.0312012306260.-372967@k6-2.portez
    jan.zabrze.pl...

    > Znaczy: trzeba zacytować nowelizację z 22 marca 2002 ? :)

    Drodzy moi polemiści, powtarzam, że w w/w nowelizacji nigdzie explicite nie
    napisano, że podatnik , który nie złożył deklaracji VAT-7 w terminie może
    mimo to odliczyć podatek naliczony. Kwestia ta, jak i uprzednio wynika z
    kompleksowej analizy całej ordynacji podatkowej z przywołaniem innych też
    aktów prawnych. Uważacie, że po tej nowelizacji interpretować się będzie
    takie sytuacje w sposób korzystny dla podatnika,- cóż, to wasze dobre prawo,
    poparte jednym wyrokiem NSA, ale co najwyżej tak samo dobre jak moje prawo
    do poglądu, że sprawa jest co najmniej nie przesądzona ostatecznie, tym
    bardziej, że mój na to pogląd oparty jest na wspominanych wielokrotnie
    wyrokach Sądu Najwyższego i uchwały 7 sędziów NSA, które wyznaczyły ogólnie
    przyjętą linię oorzecznictwa, a która , wbrew temu co pisze cef, przez
    ładnych kilka lat była skrupulatnie przestrzegana (ja sam znam kilkanaście
    wyroków zgodnych z tą linią i 0 sprzeciwiających się). Na marginesie
    powtarzam, że art 19 ustawy o VAT, w pierwotnej wersji właściwie nie
    narzucał podatnikowi żadnych ograniczeń w jego prawie do odliczania, nigdzie
    tam nie jest napisane, że spóźnienie złożenia deklaracji VAT-7 pociąga za
    sobą takie skutki, (mógłbym też p. GS złośliwie zaproponować cytat), dopiero
    właśnie nowelizacje te prawo ograniczały, a mimo to sądy interpretowały te
    uprawnienia w sposób niekorzystny dla podatnika (a ponadto, dodam, sprzeczny
    z VI Dyrektywą UE). Wy uważacie, że jeden wyrok to jaskółka, która czyni
    wiosnę, ja boję się, że nikt nie odwołał wyraźnych dyrektyw do wyrokowania,
    zawartych w uchwale 7s. NSA.
    Mimo to, uważam, ze nasza polemika mogła się przydać czytelnikom, a przede
    wszystkim zadowolony jestem, że, jak się zdaje, początkowa Wasza ironia i
    hm..sceptycyzm, z jaką potraktowaliście moje ostrzeżenia przed składaniem
    deklaracji VAT-7 po terminie mam nadzieję zniknęly zamieniając się w należna
    ostrożność, jaka winna mieć miejsce przy udzielaniu porad, które mogą
    pociągnąć za sobą bardzo poważne następstwa.
    Pozdr