  • Data: 2004-09-15 07:18:25
    Temat: Re: wynajmem mieszkania a koszty
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 14 Sep 2004, a_maciek_a wrote:
    [...]
    > + No tak, ale faktycznie ta osoba nie zaplacila mi rowniez czynszu.

    Uwaga, ja raczej zamieszam niż wyjaśnię...
    Wg zapisów z ustawy za przychód z nieruchomości uważa się:
    - przychód *otrzymany* przy wynajmie
    Czyli - nie dostałeś pieniędzy, nie ma podatku.
    Ale... (również zdaniem przynajmniej sporej częsci doradzców
    podatkowych) wg ustawy dochodem również jest:
    - "wartość rynkową czynszu" przy "odstąpionych bezpłatnie w całości
    lub w części do używania innym osobom fizycznym i prawnym" (art.
    16.1)
    IMHO niekoniecznie oznacza to iż podatek należy się w przypadku kiedy
    to "bezpłatność korzystania" została wydarta przemocą :] - sądzę że
    nie. Ale trzeba by sprawdzić czy jakiś geniusz nie doszedł do wniosku
    że np. po upływie przedawnienia roszczeń jednak "wirtualnego przychodu"
    nie było :[

    Krótko mówiąc: nie licząc potencjalnych "haków" - nie było zapłaty
    to nie ma podatku...

    > + Umowa nie zostala tez formalne rozwiazana,

    Hm... to raczej na .prawo.
    Może poslij mu pismo (polecony z potwierdzeniem odbioru ? 8 zł...)
    na adres na który POWININEŚ posyłać (na umowie chyba jest jego
    "adres zamieszkania" ?) Z wyznaczeniem terminu zgodnie z K.C....
    Widziałem na grupie .prawo koncept jak zapewnić uznanie
    że to TO pismo wysłałeś: wypisać co trzeba na jednej stronie kartki,
    poskładać tak żeby druga strona kartki była "kopertą" - tam poczta
    przywali pieczęcie i notatkę że "odbiorcy nie ma" :)
    Przynajmnie jaką taką gwarancję że umowy nie ma :> będziesz miał.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)