eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiwynagrodzenia i ZUSRe: wynagrodzenia i ZUS
  • Data: 2002-07-08 09:48:56
    Temat: Re: wynagrodzenia i ZUS
    Od: "DarekS" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Magdalena Budzynska wrote:
    > Bardzo uprzejmie prosze o wyjasnienie kwestii zwiazanej z wyplata
    > wynagrodzen.
    > Prowadze KPiR. Mam kilka pytan, prosze o pomoc:
    > 1. Czy wynagrodzenia powinnam wrzucic w koszty w kwocie brutto czy
    > netto? 2. Do jakiego US place podatek od wynagrodzen? (pracownika,
    > czy firmy?) 3. Czy PIT-2 dotyczacy zamieszkania poza miejscowoscia
    > pracy nalezy skladac w US, czy trzymac w dokumentach?
    > 4. Jakie dokumenty powinnam stworzyc przy wyplacie wynagrodzen?
    > 5. Jak po kolei ksiegowac wynagrodzenia oraz ZUS?
    > Pomocy, zatrudnilam pracownikow ale rozliczyc tego nijak nie potrafie.
    > Dziekuje za poswiecony czas.
    >
    > Pozdrawiam
    > Magdalena Budzynska

    1. Brutto
    2. Firmy
    3. w dokumentacji
    4. Lista płac
    5. Tworzysz listyę płac i na jej podstawie ksiegujesz wynagrodzenia brutto,
    następnie robisz deklaracje ZUS i na ich podstawie księgujesz składki ZUS w
    części płaconej przez pracodawcę. Najlepiej przyjąć zasadę księgowania płąc
    w koszty miesiąca, którego dotyczą, ale nie jest to konieczne. Ważne żeby
    zawsze konsekwentnie tak samo księgować przynajmnniej przez cały rok
    obrachunkowy.
    --
    Darek
    wyciąć anty spam z adresu

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1