  • Data: 2005-09-07 14:00:27
    Temat: Re: wymiana oken i odliczenia od podatków
    Od: "Waldi" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > zamierzam zmienic okna w mieszkaniu na te z PCV. dostalem oferte w trzech
    > wariantach i nie wiem ktory jest korzystniejszy dla mnie bo nie orientuje
    > sie w podatkach i ulgach calkowicie i stad moja proszbe o rade co wybrac a
    > oferty sa nastepujace
    > 1. 2400 zl bez faktury
    > 2. 2928 z faktura czyli 2400 + 22% VAT
    > 3. 1900 bruto z faktura i 500 zl dodatkowo bez faktury za robocizne
    > i stad moja proszbe o rade co dla mnie bedze najkorzystniej

    Policz.
    z ulgi remontu odzyskasz 19% z tego co na fakturze VAT
    więc całkowity twój koszt:
    Ad.1. 2400 zł
    Ad.2. 2928-19%=2371,68 zł
    Ad.3. 1900 - 19% = 1539 + 500 (bez faktury)=2039 zł

    Za robociznę niech ci wystawia fakturę VAT na 7% ( bo tyle jest VAT na
    usługi budowlane)
    wtedy 500+7%=535 zł na fakturze
    więc masz dwie faktury: 1900 + 535 = 2435
    po odliczeniu ulgi remontowej 2435 - 19% = 1972 zł
    I w dodatku w stosunku do pkt 3 masz swięty spokój z tłumaczeniem w US że
    sam wstawiłeś okna.