    From: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wymiana oken i odliczenia od podatków
    Date: Wed, 7 Sep 2005 16:01:16 +0200

    Użytkownik "hazyac" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:dfmoks$81e$1@nemesis.news.tpi.pl...

    >>> 1. 2400 zl bez faktury
    >>> 2. 2928 z faktura czyli 2400 + 22% VAT
    >>> 3. 1900 bruto z faktura i 500 zl dodatkowo bez faktury za

    > dzieki ale mozesz to uzasadnic?

    Hmmmm, no bez jaj.... :-))))
    W sposob oczywisty wariant 3 nie moze byc gorszy niz wariant 1, bo
    placisz tyle samo, a dostajesz na czesc fakture vat. Porownajmy teraz
    wariant 3 oraz wariant 2. Doplacasz 528 zł za co otrzymujesz faktute
    vat dodatkowo na 1028 zł. Aby "odrobic" te doplate, nalezalo by z tej
    faktury wygenerowac stope ulgi rowna ponad 51%, co nie jest mozliwe
    nawet przy wykorzystaniu jednoczesnie ulgi remontowej oraz ulgi "vat
    na materialy budowlane" (pomijam juz kwestie merytoryczna mozliwosci
    skorzystania z obu ulg jednoczesnie). Dodatkowo w przypadku
    korzystania z ulgi masz zwrot srodkow o pewnej wartosci nominalnej,
    ktore wydatkowales wczesniej, opozniony w czasie (wartosc pieniadza w
    czasie zmienia sie na twoja niekorzysc). Pomijam juz nawet kwestie
    gromadzenia papierkow, mozliwosc upierdliwosci jakichs kontroli itd.
    Co konczy wybor wariantu.

    marekz