    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wyciągi bankowe
    Date: Tue, 31 Mar 2009 22:04:06 +0200

    On Tue, 31 Mar 2009, Paweł Muszyński wrote:

> [...]

    I ma rację.
    Patrz niżej.

    > Nie znam się, ale wg mnie dla US operacje bankowe nie są żadnym dowodem na
    > to, że cokolwiek kupiłeś, tylko i wyłącznie faktury.

    Znasz się, tylko za bardzo upraszczasz.
    Dowodem są po prawdzie faktury (w tym rachunki, na mocy rozporządzenia
    traktowane jak f-ry), co *nie* wyklucza udowodnienia "innymi dowodami".
    W przypadku zakupu *zasadniczo* i przy KPiR istnieje wtedy (z braku f-ry)
    obowiązek posiadania dowodu *podpisanego* przez *drugią stronę transakcji*
    - fakt posiadania wyciągu bankowego podpisanego *przez bank* jest bez
    znaczenia.
    Jak wygląda literalnie przepis w przypadku ryczałtu - nie wiem.
    Co do KPiR - par.12 i par.13 rozporządzenia o KPiR.
    W przypadku ryczałtu jak mniemam chodzi o zakupy towarów handlowych
    i materiałów podstawowych (bo przecież zakupów "ubocznych", takich
    jak np. materiały biurowe, nie trzeba dokumentować).
    Ów wyciąg jest dowodem pomocniczym (zawsze dopuszczalnym na mocy
    Ordynacji), i o ile wiem przy drobnych, wiarygodnych i sprawdzalnych
    transakcjach ludzie tak robią (znaczy księgują tylko na podstawie
    np. danych z allegro oraz własnoręcznie sporządzonego wydruku
    dowodu zapłaty) i jakoś opisów afer że w takim przypadku "US się
    czepiał" chyba nie było.
    Natomiast jak to jest zapłata słabo udokumentowana to może być
    problem (IMVHO).

    pzdr, Gotfryd