  • Data: 2005-12-29 23:41:42
    Temat: Re: wybór sposobu rozliczenia z US
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 28 Dec 2005, Jarek wrote:

    > Gdzieś czytałem o jakiejś granicy dochodów, powyżej której trzeba kupić
    > kasę fiskalną. Pamiętam, że bardzo chciałbym tyle zarabiać ;)

    ...to niestety nie dotyczy zarobków :) a *przychodów*.
    Kasa - 20 000 zł dla zaczynających i 40kzł dla "starych", liczy
    się "od ludzi" (od firm nie). VAT jest bardziej skomplikowany
    dla "nowych" (proporcja "okresu sprzedaży") i dla "starych"
    kwota podobna do kasy (ciut wyższa), ale liczy się całość
    (bez względu czy od firm).
    Jeśli twoja DG będzie miała duże koszty (ja wiem - papiery
    foto wielkoformatowe...;)) to być może *otrzymasz* 45 000 zł
    ale *zarobisz* 5000 zł... i to nic nikogo nie będzie
    obchodziło: limity *przychodu* przekroczone... !
    Myślę że księgowa cię przesłucha to lepiej zapoda co i jak :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)