eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiwprowadzanie do ewidencji srodkow trwalych i wyprowadzanie z niej › Re: wprowadzanie do ewidencji srodkow trwalych i wyprowadzanie z niej
    From: Muriel <m...@g...eer.inv>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wprowadzanie do ewidencji srodkow trwalych i wyprowadzanie z niej
    Date: Thu, 18 May 2006 10:17:56 +0200

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Tia. Z chęcią poznamy podstawę prawną :)
    >
    > +++
    > 11. W razie gdy składnik majątku stanowi współwłasność podatnika,
    > wartość początkową tego składnika ustala się w takiej proporcji
    > jego wartości, w jakiej pozostaje udział podatnika we własności
    > tego składnika majątku;
    > zasada ta nie ma zastosowania do składników majątku stanowiących
    > wspólność majątkową małżonków, chyba że małżonkowie wykorzystują
    > składnik majątku w działalności gospodarczej prowadzonej odrębnie.
    > ---

> [...]

    Teraz to juz 'po ptokach', rozstalem sie z nia (miedzy innymi dlatego
    wlasnie ze mi zle zrobila z ta amoryzacja.). Jak jej wtedy pokazalem
    powyzszy artykul to wymyslila zeby zrobic ta umowe uzyczenia. Niestety
    umowa uzyczenia nie przenosi chyba wlasnosci (choc w KC napisane jest
    'oddaje do uzywania'). Zeby to odkrecic musialbym teraz wyslac mase korekt,
    a wtedy pewnie przyczepila by sie kontrola.
    Mysle nad tym przenoszeniem wlasnosci polowy samochodu. Pozyczka tez chyba
    odpada, bo "Pożyczka jest umową na mocy której dający pożyczkę zobowiązuje
    się przenieść na własność biorącego określoną ilość pieniędzy albo rzeczy
    oznaczonych tylko co do gatunku," - a samochod jest raczej konkretny a nie
    oznaczony co do gatunku. Z kolei darownizna powodowalby kolejne podatki.

    Art. 22g.
    1. Za wartość początkową środków trwałych oraz wartości niematerialnych i
    praw nych, z uwzględnieniem ust. 2-18, uważa się:

    1a) w razie częściowo odpłatnego nabycia - cenę ich nabycia powiększoną
    o wartość przychodu, określonego w art. 11 ust. 2b,
    2) w razie wytworzenia we własnym zakresie - koszt wytworzenia,
    3) w razie nabycia w drodze spadku, darowizny lub w inny nieodpłatny
    sposób - wartość rynkową z dnia nabycia, chyba że umowa darowizny
    albo umowa o nieodpłatnym przekazaniu określa tę wartość w niższej
    wysokości,

    Ciekawe - co to za umowa o nieodplatnym przekazaniu?