    From: "d" <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wpadlem w VAT!
    Date: Sat, 15 Apr 2006 16:23:19 +0200

    Użytkownik "Ania" <a...@N...alpha.net.pl> napisał w wiadomości
    news:GF60g.175604$Y53.164632@fe07.news.easynews.com.
    ..
    > Nie rozumiem o co Ci chodzi?limit do vatu liczysz proporcją jeśli
    > rozpoczynasz DG w trakcie roku.43.800/365 dni=A
    > A x ilośc dni do końca roku=B i to jest Twój limit do zakwalifikowania
    > się do vatu.No i nie widze problemu,albo czytac już nie umiem czy co:)

    Problem polega na tym, ze myślałam, że te dni się liczy od momentu
    rozpoczęcia działalności figurującej na zezwoleniu
    Niedawno jednak ktoś mi powiedział, że dniem rozpoczęcia działalności jest
    data wystawienia pierwszej faktury, rachunku.
    Nie wiedziałam o tym wcześniej i nie zdawałem sobie sprawy, że przekroczyłam
    limit.
    Liczyłam limit po prostu dla większej ilości dni.
    Jakich mogę spodziewać się konsekwencji, kar, jeśli sama po świętach zgłoszę
    ten fakt do US.
    Powinnam podobno była się zgłosić do VAT w grudniu.

    Pozdrawiam
    Dorota