  • Data: 2006-04-15 16:01:49
    Temat: Re: wpadlem w VAT!
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 15 Apr 2006, d wrote:

    > Niedawno jednak ktoś mi powiedział, że dniem rozpoczęcia działalności jest
    > data wystawienia pierwszej faktury, rachunku.

    Nie, jakbyś mógł googla spytać o "zatrudnienie 1000 ludzi" ;) albo
    coś podobnego to może by się wyjaśniło.
    Jest taki pogląd jak piszesz, ale błędny: po prostu podatnikowi
    najprościej udowodnić za pomocą jego własnych papierów kiedy prowadzi
    DG. Ale to nie znaczy że tylko te "papiery" są dowodem!
    Wynajmiesz halę, nakupisz towarów, zatrudnisz 1000 ludzi (wylosować
    dowolną liczbę) i będziesz tak "jechać" przez kwartał.
    Twierdząc że "nie prowadzisz działalności bo nie wystawiłeś f-ry"...

    Mam nadzieję że przykład okazuje gdzie jest błąd w rozumowaniu :)

    Niestety, jak ci napisali do limitu VAT nie liczy się
    "prowadzenia DG", typowa "produkcja na magazyn" opodatkowana
    nie jest (dopiero jak coś się z tym magazynem zrobi, czyli
    sprzeda albo podaruje...):
    +++
    Art. 113.
    1. Zwalnia się od podatku podatników, u których wartość
    sprzedaży opodatkowanej nie przekroczyła łącznie [...]
    [...]
    9. Podatnik rozpoczynający wykonywanie czynności określonych
    w art. 5 w trakcie roku podatkowego jest zwolniony od podatku,
    jeżeli przewidywana przez podatnika wartość sprzedaży nie
    przekroczy, w proporcji do okresu
    prowadzonej sprzedaży,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    [...]
    ---

    > Liczyłam limit po prostu dla większej ilości dni.

    Ano :(
    Uwaga że chętni na zwolnienie powinni w 1. dniu przezornie sprzedać
    towaru za 5 zł (żeby VATu na 1 zł się nazbierało i nie było możliwości
    rozważań co do zaokrąglania) od czasu do czasu się pojawia :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)