    From: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wliczenie fakury to akceptacja umowy?
    Date: Thu, 5 Oct 2006 10:15:43 +0000 (UTC)

    <d...@v...pl> napisal(a):

    > Inaczej: ja wiem ze kasy nie dostane od goscia, bo w ostatniej chwili
    > powiedzial ze nie chce mojego produktu (uslugi), ale ze wczesniej dostal
    > fv (obie kopie do podpisania i odeslania) to sobie je zatrzymal, wpisal
    > do ksiąg, odliczyl wszystko. Natomiast ja pozostalem bez kasy, z
    > produktem (nieodebranym) i obowiazkiem (??) odprowadzenia vat i
    > wliczenia zyskow - mimo ze ich nie mam.

    Oczywiście, że masz. Nie masz tylko pieniędzy. ;-)

    Skoro nie kupił usługi, to powinieneś wysłać mu (za potwierdzeniem
    odbioru) fakturę korygującą to do zera. I tyle. Z Twojej strony brak
    podatków i o ile masz potwierdzenie odbioru tej faktury przez nabywcę
    (nie wiem, czy tutaj funkcjonuje kryterium skutecznego doręczenia,
    czyli nawet jak nie odbierze to też dobrze?) to jesteś czysty. Co
    innego, gdyby usługę odebrał, wtedy nie masz wyjścia, musisz przełknąć
    temat i próbować wyciągnąć od niego kasę.

    > 1/ czy to ze gosc wliczyl fv, upowaznia mnie w jakis sposob do tego zeby
    > na zasadach ogolnych domniemywac jednak zawiazania umowy i wplaty
    > pieniedzy (czy zgloszeina go do dluznikow ;-)

    Nie ma chyba przepisu, który by to wprost określał, ale można by w
    ten sposób czegoś przed sądem dowodzić...

    > 2/ czy moge nie wliczac fv, pogodzic sie po cichu ze gosc mnie wyrolowal
    > i nie wzial uslugi, pogodzic sie z kosztami moimi, i nie wliczac fv
    > ktora wystawialem...

    Jak chcesz mieć spore kłopoty i wyjść na przestępcę podatkowego - możesz. ;-)
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/