    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wiersze a szczeble
    Date: Tue, 1 Mar 2005 23:05:20 +0100

    On Sun, 27 Feb 2005, Mario wrote:

    > + nocnyMarek wrote:
    > + > I odwrotnie - usunięcie tego szczebla równie automatycznie
    > + > usuwa to ograniczenie.
    > +
    > + Bla bla bla
    > + Rozumiem że przeczytałeś to w Ustawie, czy tak sobie tylko gdybasz.
    > +
    > + Wyrok mówi:

    Ja dla odmiany pozwolę sobie podtrzymać poprzednie stanowisko:
    art. 1.13 ustawy o zmianie ustawy zmieniający art. 27 ust pierwszy
    zmienianej ustawy (ufff.... :]) został *w części* uchylony.
    Zgoda.
    Ale to oznacza *również* że zostało uchylone uchylające działanie
    tej części art. 1.13 UoZU :) które zmieniało art. 27 ustawy - po-
    zostawiając starą regulację.
    Skoro "wprowadzenie 4 szczebla" było nieprawne - to IMO stan
    jest taki:
    - mamy 3 szczeble skali podatkowej do 600 kzł określone nowelizacją
    - mamy zakres >600 kzł który *nie jest objęty nowelizacją*.
    W tym zakresie obowiązują więc *stare* przepisy - przecież
    "moc uchylająca" wiersza "ponad 600 kzł" została uchylona
    RAZEM Z TYM WIERSZEM ! IMO obowiązuje czwarty szczebel - który
    powstaje w ten sposób że ponad 3 szczeblem "nowej" skali
    obowiązuje 'stary' 3 szczebel 'starej' skali - PRZYPADKIEM
    taki sam jak 3 szczebel starej i nowej skali...
    Sądzę że jakby :) w poprzedniej ustawie BYŁ 4 szczebel,
    przypadkiem :) również ustawiony na poziomie 600 kzł
    i dajmy na to ustanawiający podatek w wysokości 45%
    to nikt by się nie czepiał pomysłu ze "zniknięciem
    wiersza" i przyjmowano by za oczywistość że obowiązuje
    "stary".

    Argument o tym iż obowiązują tylko 3 szczeble "nowej"
    skali, a czwarty nie - "nie ma i znikł" oraz NIE następuje
    "rozciągnięcie" 3 szczebla skali "do nieskończoności"
    dla mnie brzmi przekonująco. Ale nijak nie rozumiem dlaczego
    częsciowe uchylenie zapisu nie miałoby (również częściowo)
    uchylać uchylającego skutku tegoż zapisu :) (i nie przywracać
    starej treści).

    > + Czyli tabelka z Art 27.1 UoPDoOF po wyroku wygląda tak:
    > +
    > + Podstawa obliczenia podatku Podatek wynosi
    > + ponad do
    > + 37.024 19% minus 530,08 zł 37.024 74.048
    > + 6504,48 zł + 30% nadwyżki ponad 37024 zł 74.048 600.000
    > + 17611,68 zł + 40% nadwyżki ponad 74048 zł 600.000
    > + <puste pole>

    Nie. Nie "puste pole" a "skreślony" :)
    A to oznacza że "obowiązuje stary przepis" :)
    Przecież takie przypadki kiedy w podobnych sprawach wyciągano
    zza pazuchy przepisy wydane za marszałka Piłsudzkiego AFAIR
    były... "jak nie ma przepisu to jest stary" :)

    > + Ewentualnie tak jak pisała Rzeczpospolita:
    > +
    > + Podstawa obliczenia podatku Podatek wynosi
    > + ponad do
    > + 37.024 19% minus 530,08 zł 37.024 74.048
    > + 6504,48 zł + 30% nadwyżki ponad 37024 zł 74.048 600.000
    > + 17611,68 zł + 40% nadwyżki ponad 74048 zł <brak wiersza z czwartym
    > + progiem podatkowym>

    Zgoda.
    "obowiązuje stary" !
    Ale nie "nieistniejący wiersz" !
    Przepis *który by obowiązywał* jakby nie miało miejsca uchylenie: a ono
    *nie ma* miejsca. IMO (zdecydowanie :))

    > + Osoby które zarobią w roku 2005 ponad 600.000 nie zapłacą podatku wogóle

    Y...

    > + I nawet interpretacje MF nie pomogą jeśli Strasburg weźmie sprawę w swoje
    > + ręce.

    ...IMHO tylko jeśliby zająć bardzo pokorne stanowisko...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)