  • Data: 2005-11-21 18:27:31
    Temat: Re: wiele umow o dzielo - czy mozna?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 21 Nov 2005, stiff wrote:

    > Drodzy grupowicze!
    >
    > Ile umow o dzielo mozna wykonywac w ciagu roku bez obawy,
    > ze urzad skarbowy zarzuci prowadzenie dzialalnosci gosp.
    > lub cos podobnego?

    Umowy dzieło/zlecenia zawierane i świadczone osobiście (tj.
    nie można nikogo podnająć ani zatrudnić :)) dla podmiotów
    wymienionymi w ustawie są podatkowo osobną kategorią
    dochodów.
    Można sobie ich zawrzeć ze trzy tysiące - dziennie po
    godzinie jedną przez cały rok ;)

    > W archiwum grupy znalazlem takie cos:
    > ''DG nie prowadzi jedynie, gdy przychody
    > z działalności wykonywanej osobiście uzyskuje wyłącznie od osoby
    > prawnej''.
    ^^^^^^^^
    > To mnie troche zaniepokoilo, dlatego pisze.

    Było zajrzeć do ustawy:
    +++
    Art. 13. Za przychody z działalności wykonywanej osobiście,
    o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2 , uważa się:
    8) przychody z tytułu wykonywania usług, na podstawie umowy
    zlecenia lub umowy o dzieło, uzyskiwane wyłącznie od:
    a) osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą,
    osoby prawnej i jej jednostki organizacyjnej oraz
    jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej,
    [...to ostatnie to np. S.C. :)...]
    b) właściciela (posiadacza) nieruchomości, w której lokale
    są wynajmowane, lub działającego w jego imieniu zarządcy
    albo administratora - jeżeli podatnik wykonuje te usługi
    wyłącznie dla potrzeb związanych z tą nieruchomością
    [...taki właściciel lub administrator rozlicza podatki
    podobnie jak firma...]
    - z wyjątkiem przychodów uzyskanych na podstawie umów
    zawieranych w ramach prowadzonej przez podatnika pozarolniczej
    działalności gospodarczej oraz przychodów, o których mowa w pkt 9,

    9) przychody uzyskane na podstawie umów o zarządzanie
    przedsiębiorstwem, kontraktów menedżerskich lub umów
    o podobnym charakterze
    ---

    Czyli z grubsza: jeśli mowa o *usługach* (działalność artystyczna,
    prawnicza, duszpasterska, komisje społeczne - mają inny opis !)
    to z wyjątkiem "menadżerów" jest jak wyżej.
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)