  • Data: 2005-07-25 07:07:09
    Temat: Re: wewnątrzwspólnotowe nabycie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 25 Jul 2005, Tom wrote:

    > Czy jeśli kupuję towar od kontrahenta niemieckiego to on mi wystawia fakturę
    > VAT ze stawką 0%

    wKF: raczej nie ma takiej możliwości.
    Faktura może być przy pewnych rodzajach towarów (jeśli towar nie jest
    np.samochodem ;)) *bez VAT* - zresztą ichniego VATu, a nie naszego PTU.
    To taki formalny haczyk żeby nie było że niemiecki US jest jakoś
    zamieszany w sprawę twojego zakupu - nie ma VATu i już.
    Praktycznie daje to efekt TAKI SAM jak 0% - ale to NIE JEST 0% VAT.

    > więc czy ja w Polsce płacę jakiś VAT od tej transakcji.

    Zastanów się chwilę.
    Jak kupujesz towar w .pl - to KTOŚ już ten VAT odprowadził do US, ten
    ktoś od kogo kupiłeś.
    I tobie przysługuje prawo odliczenia tego VATu.
    Jak towar wyjeżdża z Niemiec - to nikt wcześniej tego VATu nie
    odprowadził do polskiego US.
    Więc masz to zrobić.
    Ale NADAL przysługuje ci odliczenie !
    Więc naliczasz, odliczasz - i nie płacisz nic, chyba że masz sprzedaż
    zwolnioną...

    > Jeśli tak to z jaką stawką?

    "właściwą" :]
    Myślisz że jesteśmy predykcyjnym oddziałem GUS ???

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)