  • Data: 2002-05-23 21:49:37
    Temat: Re: urlop i zasiłek wychowawczy - pomocy
    Od: "Krzysztof-Piasecki" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Za osoby przebywające na w/w urlopie składki płaci
    > budżet czyli ZUS. Czyli dalej masz ubezpieczenie i dziecko też jeżeli było
    > wczesniej zgłoszone do objęcia ubezpieczeniem.
    >
    > WS

    Nie ze wszystkim.
    - ubezpieczenie zdrowotne finansuje budżet, jeśli nie masz innego tytułu
    takiego ubezpieczenia (np. mąż nie ma ubezpieczenia dla siebie ani rodziny).
    - ubezpieczenie emerytalne płaci budżet w każdym przypadku (choć od
    niewielkej sumy).
    Wszystko to jednak Twój pracodawca musi wyliczyć i wystawiać druki RCA lub
    RNA do ZUSu z tytułem ubezpieczenia "12" .

    Koniecznie upewnij się, czy to robi, gdyż nic go to nie kosztuje (poza pracą
    administracji) a jest obowiązkiem.

    Obowiązek wprowadził ZUS od 06.2001, gdyż sam nie umiał się doliczyć...

    Dużo pociechy z malucha
    Krzysztof