eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiumowny zapis o bezskuteczności roszczeń: niesie skutki czy jest tylko oszukiwaniem jeleni? › Re: umowny zapis o bezskuteczności roszczeń: niesie skutki czy jest tylko oszukiwaniem jeleni?
  • Data: 2010-03-20 15:45:37
    Temat: Re: umowny zapis o bezskuteczności roszczeń: niesie skutki czy jest tylko oszukiwaniem jeleni?
    Od: z...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    > Klauzula
    > typu 'towar do momentu zapłacenia pozostaje własnością sprzedawcy'.

    wg kolegi, ta klauzula o zapłaceniu nie wywiera skutków podatkowych w VAT?

    bo ja spotkałem się z opinią (nie wiem, czy prawdziwą) że co prawda ustawa
    o VAT opodatkowuje sprzedaż towarów i uslug pomimo nie otrzymania zapłaty,
    ale musiało dojść do sprzedaży. Rozumowanie autorów klauzuli opierało się
    na tym że skoro towar pozostaje własnością sprzedawcy to nie doszło do
    faktycznej sprzedaży i możnaby legalnie nie ujmować faktury na druku VAT-7

    ciekawi mnie, co o tym sądzą osoby interesujące się problematyką podatkową