  • Data: 2003-05-14 21:26:31
    Temat: Re: umowa zlecenie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 14 May 2003, Grupy wrote:

    >+ Użytkownik "..::FELIPE::.." <p...@2...pl> [...]
    >+ > dodam ze zatrudnieni

    Przyznam że jesteś nieścisły: właśnie publicznie przyznałeś
    się że łamiesz KP *zatrudniając* kogoś pod płaszczykiem
    umowy zlecenia ;) Określenie jest zastrzeżone ustawowo
    i ktoś mi je w tym roku cytował :] (znaczy: jak ci się
    chce szukać w ustawie lub googlem - to znajdziesz :))

    [...]
    >+ Nic tutaj nie pasuje. Jeżeli osoba z którą zawarłeś umowę zlecenie nie
    >+ posiada innych źródeł dochodu to taka umowa jest traktowana jako umowa
    >+ o pracę.

    Stoję w kolejce o podstawę prawną :) !

    >+ Tak twierdzi Państwowa Inspekcja Pracy

    Nie wiem, to posiedzę cicho.

    >+ i tak to traktuja sądy w razie sporu.

    Możesz jakiś namiar zapodać ??
    Bo ja to parę wyroków na HDD zarchiwizowałem - ale wszystkie
    powoływały się na to że umowa o pracę ma miejsce wtedy jeśli:
    - jest "pod nadzorem"
    - jest "w stałym rozkładzie zajęć"
    ...i coś tam jeszcze ;)

    Wypowiadał się m.in. SN - również *nim* czarno na białym
    tak zapisano w ustawie.

    Wystaczy udowodnić niespełnianie co najmniej jednego warunku UP
    i IMHO sąd się nie przyczepi. Jeśli obie strony zgodnie stwierdzają
    że właśnie tak jest...

    >+ Pozdrowienia

    wzajem ! - Gotfryd