  • Data: 2010-05-08 08:49:55
    Temat: Re: umowa zlecenia a składki ZUS
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

    macso pisze:

    > Użytkownik

    > a nie jest tak, że jest minimalna podstawa wymiaru składki ( tak jak dla
    > DG na przyład)
    > a jak nic nie zarobi ?

    Tu jest podobnie jak przy umowie o pracy tylko jest inny tytuł
    ubezpieczenia i chorobowa jest nieobowiązkowa.
    Tyle ile zarobił _brutto_ taka jest podstawa opodatkowania. Jeżeli nic
    nie zarobił to do zusu idzie raport zerowy.

    > i czy składka naliczana jest tylko z kwoty umowy, czy zleceniodawca też
    > coś dokłada
    > ( tak jak pracodawca w przypadku umowy o pracę)

    Zleceniodawca dokłada tak samo jak przy umowie o pracę (różnice mogą
    być przy FP i FGŚP)

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)