  • Data: 2005-03-12 21:02:35
    Temat: Re: umowa użyczenia lokalu a podatki
    Od: "opix" <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "PEPE" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:d0vbjq$kjt$1@eol.ab-byd.edu.pl...
    > Chce zamieszkac w prywatnej kamienicy mojej
    > mamy.Chodzi o to, zebym nie placil czynszu ale zebym mogl uzyskac
    ulge
    > remontowa i zeby mamie sie US nie czepial, a jest dodatkowo ten
    problem, ze
    > ja mam dzialanosc gospodarcza zarejestrowana na moje nazwisko no i
    chcialbym
    > zeby ta firma byla nadal u mnie w moim nowym mieszkaniu.
    > Czy to sie da jakos pogodzic?
    > Czy umowa uzyczenia czy cos takiego spelnia te warunki? Jesli nie to
    co
> [...]

    mylisz pojęcie "działalność gospodarcza " a "siedziba firmy " -przy
    siedzibie firmy a taka definicją możesz posługiwać się gdy miejsce
    zamieszkania nie stanowi miejsca uzyskania dochodu nie potrzeba żadnych
    umów poza faktem prawa do zamieszkiwania -ulga remontowa nie jest
    związana z DG a z tytułem prawnym do zamieszkania osoby fizycznej .
    problem powstaje tylko wówczas kiedy dochód DG powstaje w lokalu i na
    taką działalność powinny być kwity umowy pomiędzy właścicielem i
    wynajmującym .

    --