  • Data: 2003-12-04 08:53:14
    Temat: Re: umowa o dzielo-zleceniobiorca osoba zagraniczna
    Od: "Marta Nowakowicz" <r...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    D.A. <d...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]

    No jak to?
    Miałam już taki przypadek i jest to zależne, czy jest to firma (spółka) czy
    osoba fizyczna (nawet prowadząca działalność). W przypadku spółek musisz
    wypełnić dlklaracje CIT -10 i złozyć ja w urzędzie skarbowym właściwym dla
    osób zagranicznych (np. dla śląska jest to I Urząd Skarbowy). I z praktyki
    wiem, że podatek wynosi 20% i należy opłacić go do 7-go następnego miesiąca
    (no i złożyć deklarację).
    Natomiast jeżeli masz osobę fizyczną to wypełniamy deklarację PIT-8A oraz
    informację IFT-1. PIT i IFT składamy do Urzędu - właściwego dla osób
    zagranicznych do 7-go i do tego dnia opłacamy podatek. Informację IFT-1 musi
    otrzymać także ta osoba zagraniczna! A % podatku zależy od tego czy ta osoba
    ma status rezydenta (cokolwiek to znaczy). Jeżeli nie to płacimy 20%. Bardzo
    polecam w sprawie osób fizycznych, zagranicznych pracujących w Polsce -
    kontakt z I US w Katowicach - pracyje tam chyba jedyny kompetentny ( i nawet
    sympatyczny)urzędnik.
    Myślę, że mój wywód jest jasny;)
    Pozdrawiam
    Marta